Ez se jött össze...

2012.09.13. 15:41

Sokan mondják, hogy az Ördög ügyvédjét játszom. Persze, mert az ördög a részletekben rejlik. Tavasszal felvetettem néhány visszásnak tűnő dolgot, amely a Kaposvári Egyetem Pedagógiai Karának Hallgatói Önkormányzatát érinti. Legvégül nyílt levélben kértem az illetékeseket, hogy a nyilvánosság előtt, tényekkel bizonyítsanak és komolyan mondom vártam, hogy a képembe vágják: „Látod, te barom, itt van minden, amit kértél, és most mi fogunk téged lejáratni a fél világ előtt!” Persze nemhogy ez nem történt meg, hanem átcsapott az egész személyeskedésbe. Üzengettek Hivatalokból és az egyik közösségi portálon is – amiket valószínűleg mára letagadnának. Természetesen ennek egyrészt én is az oka vagyok, de aztán végül úgy döntöttem nem méltó egy ilyen komoly témában a kicsinyesség, és véget ért. Sok dolgot hallottam azóta is úgy a PK, mint az egész egyetem dolgai felől. Vártam is a pozitív változásokat. És sajnos még mindig várom. Ha valaki még talán emlékszik legitimitást, és a nem jogszerű megválasztást is felvetettem az említett kari HÖK tisztségviselőivel kapcsolatban, ami a tisztségviselőkből álló vezető testület minden további döntését is megkérdőjelezi. Amint említettem még mindig várom a válaszokat, de válasz helyett annyit tudnak felmutatni, hogy feltették az aktuális félévre vonatkozó szociális támogatáshoz szükséges pályázati adatlapot, melynek fejlécében ez szerepel:

2011/12 tanév – II. félév

A kitöltési útmutató második sorában pedig ez:

- A 2011/2012-es tanév tavaszi félévére a szociális pályázatokat 2012. február 22-ig lehet leadni az adott Kari Hallgatói Önkormányzatnál/DJB.

Nem szeretnék hanyagságra, esetlegesen discalculiára utaló jeleket felfedezni eme kiírásban, de szeretném jelezni az „illetékeseknek”, hogy jelenleg a 2012/2013-as tanév I. féléve van, illetőleg, hogy ebből fakadóan 2012. február 22-e már réges-rég elmúlt. Gondolom, csak és kizárólag a gyorsaság volt a fontos, és amúgy is valaki kiadta valakinek a feladatot, hogy legyen fent ETR-ben, ez a valaki továbbadta és így tovább, mire a végén annyit sikerült megcsinálni, hogy az előző féléviben módosítandó 5 dátum közül csak 1-et sikerült. Na paff… a szándék a lényeg, nem igaz, ha már egyszer „szándék van.” A kis intermezzo után tehát a helyzetet a következőképpen tudom értelmezni: A KE PK HÖK-öt jelenleg egy olyan csoport vezeti, aki(ke)t egy tavaly szeptember-októberben nem a jogszabályoknak megfelelően összeállított Hallgatói Közgyűlés által megválasztott(?), azóta lemondott elnök bízott meg ideiglenes a szervezet vezetésével. Azóta se a HÖK SZMSZ-t nem sikerült a szeptember 1-én hatályba lépett Felsőoktatási törvényhez módosítani, illetve szintén nem sikerült 8 hónap alatt kiírni az elnökségi posztokra új pályázatot, vagy legalább az elnöki székre. Így tehát az „ideiglenesen” a HÖK vezetésben állomásozó fiatalok felelősségük teljes tudatában cselekszenek mindennemű jogi-hallgatói, vagy bármilyen felhatalmazás nélkül, mint például a fentebb olvasható szociális pályázat kiírása, és nagy valószínűséggel ők is fogják majd „elbírálni”. Egy ici-picit kellemetlen lehet ez a helyzet azoknak is, akik a különböző jogszabályok alapján a törvényességi felügyeletet gyakorolnak. Csak pár példa: EHÖK, EHÖK Ellenőrző Bizottság, és most többet nem is szeretnék írni…

Persze lehet utálni, meg kígyót-békát köpködni rám, de ettől a tény még tény marad. Gyakorlatilag a jelenlegi KE PK HÖK elnökség egyetlen, jelenleg hatályos jogszabálynak nem felel meg működésével, ideértve a mindenkori PK HÖK – és elődei – által hozott jogszabályoktól a Felsőoktatási törvényig bezárólag. Óva intek mindenkit, hogy addig keressenek erre megoldást, amíg csak pár olyan ember veszi ezt észre, akiknek még jelentett valamit, hogy a HÖK-ben dolgozhatott, és örült, ha ezért még jutalmat, és nem „fizetést” kaptak. Akiknek fontos annyira az Egyetem, hogy nem a szemébe mosolyognak, és hátba támadják, hanem a szemébe mondják, ha valami nem stimmel. Akik nem szeretnék, ha az egyszer általuk fontosnak tartott szervezet pár alkalmatlan ember töketlensége miatt teljesen tönkre menne. Őszinte leszek (ahogy eddig is): nem szeretném, ha a jelenlegi HÖK vezetés képviselne engem bárhol is…

Jah, és hogy igazán trendi legyek: akinek hasonlóan gondolja: lájk!

A bejegyzés trackback címe:

https://czogy.blog.hu/api/trackback/id/tr284775162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

czogy 2012.09.17. 08:25:04

Haladunk, haladunk... A szociális támogatás űrlapját már módosították is... Bár ilyen gyorsan és gördülékenyen menne minden más is... :D
süti beállítások módosítása