Ha valakit támadás ér, két dolgot tehet: vagy homokba dugja a fejét, mint a strucc, és bízik abban, hogy a természet megoldja helyette a problémát, vagy megvizsgálja a támadás okát, és lehetőségeihez mérten tesz ellene. Jah, bocs, van még a „megsértődök, és már csakazértse csinálok semmit!!!” A legrosszabb, ha ehhez társakat is talál. Sokan támadtak tavasz óta a kirohanásom miatt. Megvallom utólag néhány részletét én is úgy értékeltem, hogy – még ha valós problémákat is vetett fel, de – túllőtt a célon. Aztán teltek-múltak a napok, hetek, hónapok és nem történt semmi. Szinte teljesen biztos voltam benne, hogy a szeptember 1-én hatályba lépett, új felsőoktatási törvényhez igazgatják a szabályzatokat, ennek szellemében visszamenőleg megvizsgálják, amiket felvetettem és – ha nem is a leghelyesebben és legtörvényesebben –elkészítik a szükséges jegyzőkönyveket, választási papírokat, stb. Persze a tanév eleji sürgés-forgásban csúszott hiba is a munkába, de tényleg kulturáltan és gyorsan kijavították. Vártam-vártam az épülő rendszert, de nem hogy nem épült, egyenesen tovább omladozik. A korábban érintett személyek elveszítették legfőbb támaszukat a legutóbbi szenátusi ülésen, sőt a háttérben még talán több kárt is okoztak a butusok.

„Ez se jött össze…” c. írásomban még szeptember elején rávilágítottam pár dologra, amelyek feltétlen szükségesek lennének a törvényes működéshez (értsd: SZMSZ módosítások, választások – közgyűlési és elnöki, stb.) Ezek közül egy sem történt meg. Unalmamban letöltöttem az egyetem honlapjáról az ide vonatkozó szabályzatot, melyet idéznék:

7. § (4) A Közgyűlési tagság létrejötte:

a.       a Közgyűlési tagok megbízatása beiratkozásuk első félévében, választás útján jön létre;

b.      a választást a Hallgatói Önkormányzat szervezi és bonyolítja le a belépő évfolyamoknál, minden tanév első félévében, legkésőbb októberig.

c.       a választás során a hallgatói önkormányzat elnöksége keresi fel az egyes csoportokat, ahol a hallgatók titkos szavazás útján választják meg képviselőjüket.

Nos, most november 8-a van. A fentiek nem történtek meg. Újfent felteszem a költői kérdést: hogyan működhetnek a mai napig legálisan, dönthetnek szociális támogatásokról, ösztöndíjakról azok, akik a saját szabályzataikban foglalt, az alapműködést befolyásoló, és a hallgatói önkormányzatiság alapjait jelentő közgyűlési választásokat sem tartják tiszteletben? Nem adnak lehetőséget, hogy a hallgatók éljenek demokratikus jogaikkal: azaz maguk válasszanak képviselőket a közgyűlésbe és igen, az elnöki székbe is!

Szeptember óta történt egy dékán váltás, volt egy intézményi akkreditáció, de még mindig mindenkinek megfelel jelen helyzet – persze engem leszámítva. Már nem várok válaszokat, csak keserűséggel tölt el, hogy egy valamikor jól (de legalábbis törvényesen) működő rendszert folyamatosan leépítenek. Az persze már csak hab a tortán, amikor arról hallok, hogy egy hagyományos rendezvénnyé váló programot – Focimaraton – nem szerveznek meg, mondván tavaly se volt rá érdeklődés. Gondolom ha egyszer véletlenül kevesebben jelentkeznek gólyatáborba is, mint amennyit a főokos megálmodik, akkor a következő évben már az se lesz… No de mindegy, engem már nem érint. Mint ahogy nem érint az sem, hogy november 5-én (ezt egy közösségi oldalon találtam) tartották a gólyabáli táncosok válogatását a november 20-i bálhoz. Csak én érzem úgy, hogy kicsit el vannak késve? Arról nem is beszélve, hogy a 3 karról – számomra teljesen érthetetlen módon – 2-2 pár vehet részt a nyitótáncon. Ez csak azért problémás, mert 1. ha valamelyik karról szeretne 3-4 jól táncoló pár részt venni, akkor ők nem maradhatnak, de a másik karról meg összesen jelentkező két pár botlábú igen. És ha a számoknál maradunk, akkor nézzük meg kicsit, hogy a 3 kar létszámai hogyan alakulnak nagyságrendileg: 51% PK, ÁTK 22%, GTK 27 %. Háttőőő…. Akkor hogy is van ez a 2-2 pár minden karról? Van egy olyan sejtésem, hogy ez a nagy egyenlőség csak ilyenkor jelenik meg, amikor a rendezvény költségeit kell összedobni, már nem. Kiemelem: én gondolom így, de biztosan a következő közgyűlésen el fogják mondani az illetékesek, hogy hogyan is történt valójában. És persze azt is hangsúlyoznám, hogy ezt a fészbúkon találtam, sajnos hivatalos információkat ezekkel kapcsolatban nem (hírlevél, plakát, felhívás, stb.)

Csak annyit jegyeznék meg végül: semmi máson nem kellene elgondolkodni, csak azon, hogy a hallgatásba és a struccpolitikába - mint láttuk - már sokan belebuktak. Ha pedig homok megy a szemetekbe, ti is könnyezni fogtok, nem csak én.

A bejegyzés trackback címe:

https://czogy.blog.hu/api/trackback/id/tr24895641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása